Saturday, May 11, 2013

PI LAH BEKERJA YB OIII, CUKUP-CUKUPLAH BERCERAMAH TU....

Boleh terikat kat satu tiang, bila lagi boleh terikat di meja perundingan...


PRU13 dah seminggu berlalu. Tetapi kehangatannya bagaikan belum berakhir, sama sebelum berlansungnya pilihanraya tersebut. Seperti PRU-PRU yang lalu, dialog dan sketsa yang sama dan hampir sama berulang. Tidak adil, menipu, pengundi hantu, peti undi tambahan dan dengan tajuk tambahan - dakwat kekal yang tak kekal, blackout dan pengundi bangla, nepal dan myanmar.

Kamonlah wahai orang-orang yang bertanding, hamba lepas pilihanraya ni nak melihat orang yang terpilih itu menjalankan kerja mereka berbakti terhadap pengundi yang telah membuat pilihan. Bukannya buat benda yang ntahapahapantah. Bila masa nak berbakti kalau baru abih pilihanraya je dah buat roadshow baru. Hamba tak mahu la peristiwa hitam negara berpuluh tahun lalu berulang lagi. Kalau dulu ia berlaku akibat kegembiraan melampau meraikan kemenangan. Janganlah sekarang ia kerana kekecewaan melampau meratapi kekalahan. Sebenarnya tiada yang menang mahupun kalah. Yang menang kerana rakyat percaya kamu boleh bekerja untuk mereka. Yang kalah bukan bermakna kalah, cuma rakyat belum yakin dengan kebolehan anda memimpin.

Pergilah balik kawasan buat kerja. Usahlah diarak budak-budak muda untuk kepentingan diri sendiri. Budak-budak muda yang riang bersorak itupun bukan semua yang daftar mengundi. Hamba akan kagum dengan anda yang kuat bekerja. Setakat kuat ceramah dan kerja serah kat pembantu bagi hamba anda boleh jalan dah.

Kalau ada yang marah dengan tulisan ikhlas hamba ni hamba tak boleh buat apa. Cuma hamba pelik kalau yang marah itu mereka yang memperjuangkan kebebasan bersuara. Kurang-kurangnya hamba tak mencarut......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...