Wednesday, November 4, 2015

EKAU NAK KONO PANAH?

Hamba lihat secara mendadak dalam setahun dua ini kemunculan kelab-kelab memanah di serata negara. Penampilan kebanyakan mereka dengan mengenakan busana Melayu atau Arab menampakkan lagi kehebatan si pemakainya. Begitu juga dengan aksesori yang mereka kenakan sama ada dari segi pelapik tangan ataupun peralatan itu sendiri mempunyai keunikan yang tersendiri.

Hamba berpeluang untuk menembak di satu pertandingan memanah yang diadakan di Johan Setia, Klang baru-baru ini di mana sahabat baik zaman persekolahan hamba menjadi salah seorang pesertanya. Cuma cuaca yang agak berjerebu menjadikan gambar juga berjerebu, kelam dan tidak menarik warnanya. Hamba juga malas nak membuat suntingan disebabkan waktu yang terhad.

Peralatan memanah ini walaupun kelihatan ringkas tetapi harganya boleh tahan juga. Ada juga peralatan yang dibuat secara tempahan khas (custom made) yang memberikan identiti tersendiri buat pemakainya. Ada juga yang membawa imej kelab yang diwakili. Ditempat tinggal hamba sendiri sejak dua minggu lepas hamba terperasan sudah ada kelab memanah yang berdekatan. Tengoklah kalau ada rezeki masuk, boleh juga beli satu set lengkap panah untuk main di belakang rumah.


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...