Sabtu, 14 Julai 2012

THE AMAZING SPENDERMAN

Spidermanpun patut kena selalu bersenam...
Hamba minat jugak dengan cerita pembohong lelaki yang bertopeng labah-labah ini. Tak tau kenapa kali ini seolah omputeh membuat kitar semula filem ini. Dah tiga kali kita tengok Tobey Maguire di bawah arahan Sam Raimi. Ingatkan adalah sambungannya dengan melawan musuh yang lain, rupanya tukar pulak dengan Mr Garfield dengan pengarah yang baru.
Kalau cerita dari segi teknik dan kecanggihan sememangnya tidak dinafikan unsur itu ada. Namun sejujurnya hamba masih suka dengan versi Sam Raimi dengan Incik Tobey sebagai teraju utamanya. Tobey lebih nampak polos dan sesuai dengan Peter Paker.  Jadi apabila menonton filem yang dikitar semula, penonton sudah boleh membaca apa yang akan terjadi seterusnya memandangkan sebahagian besar filem ini bercerita tentang riwayat bermulanya asal usul Spiderman. Cuma dalam versi baru ini tak ada pulak ayat power Pak Cik Ben – “with great power comes great responsibility”.
Dan yang buek pak cik lotih iyolah, seragam Spiderman materialnya macam kulit bola keranjang!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU, KAU & BOLA - LIGA SUPER

  Komik ini tebal sungguh dan amat berpuas hati membacanya. Segala-galanya adalah kissah yang berkaitan dengan bola sepak. Walaupun mengguna...