Isnin, 17 Disember 2012

KASIH ISABELLE


Hamba memang sukakan komik, majalah kartun atau novel grafik. Mungkin sebab dari kecil lagi hamba dah membaca bahan bacaan sedemikian. walaupun masa hamba sekolah dahulu para guru amat tidak menggalakkan murid membaca bahan bacaan sedemikian, namun bagi hamba bahan bacaan seperti itulah yang menyemai minat hamba untuk membaca.

Komik Kasih Isabelle ini sebenarnya adalah untuk bacaan pelajar sekolah rendah. Namun hamba masih boleh layan isi kandungannya. Ia merupakan kompilasi komik daripada majalah Bintang Kecil. Sebagai peminat komik, hamba tak kisah walaupun ia tidak sesuai untuk remaja tua seperti hamba.

Ia merupakan sebuah kisah ringan bertemakan persahabatan. Walaupun tajuknya menggunakan nama Isabelle, hamba seolah rasa penumpuan utamanya lebih kepada watak Thalia. Apapun ia baik untuk bacaan anak-anak di rumah. Cuma hamba tak berapa berkenaan dengan tema percintaan yang dibawakan. Bukan apa, kanak-kanak mudah menyerap apa yang dibaca. Hamba tak mahu nanti dalam usia yang mentah anak-anak kita dah mula berfikir nak bercouple. Kadang-kadang pelukis dan penulis juga perlu berfikir panjang, adakah karya mereka meningkatkan kemajuan kanak-kanak atau menghanyutkan mereka dalam dunia khayalan.

1 ulasan:

TAPAI, TRAVELS & GUILTY PLEASURES OF A FERMENTED MALAYSIAN - Hishamuddin Rais

  Hamba cukup suka dengan cover   buku ini. Ia adalah susunan bahan makanan, rempah dan sayuran yang membentuk wajah Hishamuddin Rais. Tapai...