Rabu, 13 Mei 2015

BELAKANG RUMAH STUDIO MAIN DI MAJLIS APC

Ayah hamba mengajar hamba cara menggunakan kamera sejak kecil lagi. Umur 11 tahun hamba ambil gambar rombongan sekolah ke Cameron Highland menggunakan kamera kompak dan jual kepada rakan dan guru. Itulah sekali hamba jual gambar dalam jumlah yang besar. Hamba mula menggunakan DSLR digital kalau tak silap dalam tahun 2006. Belajar secara kendiri dengan para sahabat terutamanya geng-geng Fotopages serta hadiri satu-dua kursus. Tapi hamba tak pernah ambil mana-mana job berbayar. Hamba cuma pernah ikut sahabat yang mengambil upah fotografi sambil hamba ikut menyibuk ambil sama. Gambar yang hamba ambil ada yang hamba berikan kepada jurugambar berkenaan. Ada juga yang bertanya - nak saya bayar ke - hmm hamba tak tau nak jawab. Soalan itu berat - cuma hamba rasa kalau dia nak beri, beri sahajalah tanpa perlu bertanya dan hamba akan terima dengan senang hati. Tapi bila soalan begitu keluar lebih baik hamba geleng kepala sahaja.

Hamba sendiri tidak tahu entah kenapa tahun ini tiba-tiba datang fikrah hamba untuk melakukan kerja ini secara berbayar. Hamba cuba dapatkan bantuan rakan sepejabat dan Alhamdulillah responnya juga positif. Maka pada tanggal 12 Mei yang lalu kamipun cuba membuka sebuah studio pacak di Majlis Anugerah Khidmat Cemerlang Jabatan Kesihatan Negeri Selangor di Universiti Multimedia. Sambutan yang agak baik sampai sakit pinggang hamba mengambil gambar. Kata sahabat hamba mr. Khalid, nanti keuntungan yang ada kita belanja sahabat yang datang menolong dan memberi sokongan. Terima kasih kepada rakan-rakan yang membantu - ada yang tolong tulis resit, layan pelanggan serta bantu pelanggan bergaya depan kamera walaupun tidak diminta. Terima kasih juga buat kakitangan JKNS yang percaya dengan kami untuk mengambil gambar anda.

Belakang Rumah Studio tidak akan mengambil job perkahwinan. Tetapi kalau anda mahu lakukan penggambaran studio di rumah - kami sedia datang!!

Untuk pertanyaan sila hubungi saudara Khalid Rusli di talian 017 3452374











2 ulasan:

  1. Macam mana nak hubungi pihak tuan sekiranya kami berminat nak gunakan servis tuan?

    Boleh beri contact num/ alamat kedai/ utk kami contact?

    BalasPadam
  2. Saudari boleh menghubungi En Khalid Rusli di talian 0173452374

    BalasPadam

TRAGEDI LIMAU PAHIT

  Tragedi Limau Pahit adalah tulisan pertama hamba yang tersiar dalam majalah Ujang keluaran 1 November 1996. Zaman ini hamba menulis tangan...