Sabtu, 9 Mei 2015

LAMAN SENI 7

Hari ini sudah terdapat beberapa tempat yang dinamakan sebagai muzium 3D, menawarkan gambar-gambar menarik dalam bentuk 3D membolehkan pengunjung untuk merasai pengalaman seolah-olah menjadi sebahagian daripada gambar tersebut. Tetapi perlu dimaklumi bahawa rata-rata harga tiket yang dikenakan adalah mahal. Paling murah mungkin dalam lingkungan RM10 dan ada yang mengenakan sehingga RM30 sekepala. RM10 mungkin boleh dikatakan murah, tetapi bagaimana pula yang datang sekeluarga. Lagipun sekiranya anda pergi sendirian ke tempat sebegini tiada pula orang yang akan mengambilkan gambar anda. Jika menggunakan tripod mungkin sudut yang sesuai tidak akan dapat diperolehi.

Jadi sekiranya anda ingin merasainya secara percuma, anda boleh sahaja ke Laman Seni 7 Shah Alam yang terletak di lorong belakang kedai Seksyen 7. Agak kreatif juga untuk menjadikan lorong-lorong di belakang kedai ini sebagai tempat melahirkan karya seni. Jika tidak lorong belakang ini akan menjadi sepi, ditakuti serta berbau busuk sama ada dengan sampah ataupun najis manusia. 

Memandangkan semua lukisan ini berada di tempat yang terbuka maka ia mungkin akan cepat rosak. Seharusnya lukisan-lukisan ini sentiasa di ganti setiap suku tahun atau dua kali setahun. Selain memastikan bahan pameran yang sentiasa segar ia juga akan membuatkan pengunjung akan datang sekali lagi apabila mengetahui akan terdapat karya seni yang baru. Jika tidak nanti satu hari nanti ia akan menjadi lorong belakang yang sama sahaja seperti lorong-lorong busuk yang lain.
























Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PODCAST - Naim Tamdjis

  Kalau diperhatikan tahun ini agak kurang bahan bacaan yang dapat hamba baca dan buat ulasannya di blog ini. Sejak bertukar tempat kerja pa...