Sabtu, 26 September 2015

ROTHSCHILD YAHUDI KEPERCAYAAN DAJJAL - Ibnuyaacob




Hamba boleh bersetuju dengan penulis buku ini bahawa perbincangan mengenai Rothschild amat jarang ditemui di mana-mana. Beliau adalah ibarat individu yang berada di belakang tabir yang mempunyai tenaga kerja professional untuk menjalankan kerja-kerja kotornya. Tiada siapa menyangka bahawa individu yang tidak pernah menukar seluar dalamnya ini adalah merupakan mastermind di sebalik beberapa kejadian besar yang menimpa dunia. Bahkan kerja-kerja kotor ini berterusan disambung oleh keturunannya sehingga kini, mengikut pandangan penulis.

Penulis berpandangan bahawa keturunan Rothschild adalah merupakan yang terkaya sekali di dunia namun nama-nama mereka tidak pernah muncul dalam mana-mana ranking manusia terkaya. Melalui kekayaan mereka serta penguasaan ke atas bank-bank, Rothschild sebenarnya memerintah dunia melalui proksi mereka. Melalui perancangan licik, mereka mengatur peperangan besar dunia dan mengaut keuntungan dengan menawarkan pinjaman kewangan kepada negara-negara yang berperang dengan mengenakan kadar bunga yang tinggi. Penulis turut membawakan pandangan melalui beberapa fakta bahawa kejatuhan kerajaan Khalifah Uthmaniah sendiri adalah akibat kebangkrapan disebabkan oleh perancangan Rothschild. Kita sering dimomokkan dengan kisah Mustafa Kamal Ataturk sebagai punca kejatuhan khilafah, padahal beliau tidak lebih daripada seorang boneka sahaja yang mana kemunculan beliaupun hanyalah setelah Rothschild melaksanakan agenda kejatuhan Turki melalui taktik ekonomi. Hamba berpandangan perkara ini wajar dikaji oleh cerdik pandai kita di universiti bagi membolehkan generasi hari ini dapat mengambil iktibar agar tidak jatuh ke dalam lubang yang sama sebanyak dua kali.

Banyak lagi pendedahan menarik mengenai Rothschild di dalam buku ini antaranya adalah beliau sebagai perancang revolusi Peranchis serta perang dunia pertama dan kedua. penguasaan ke atas Amerika, Jepun, Mesir serta konspirasinya di Indonesia, Konspirasi penubuhan negara Arab Saudi, siapa di sebalik James Bond dan banyak lagi.

Boleh hamba katakan antara kesemua buku Ibnuyaakob, hamba amat berpuas hati dengan buku ini yang bagi hamba lebih mantap penyampaiannya berbanding buku beliau yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TRAGEDI LIMAU PAHIT

  Tragedi Limau Pahit adalah tulisan pertama hamba yang tersiar dalam majalah Ujang keluaran 1 November 1996. Zaman ini hamba menulis tangan...