Jumaat, 23 Oktober 2015

ILLUMINATI - Henry Makow




Buku ini sepatutnya menjadi sesuatu yang seronok untuk dibaca. Apatah lagi ia memaparkan pandangan daripada seorang penulis yahudi sendiri terhadap satu pertubuhan rahsia yang didokongi oleh bangsanya sendiri. Tetapi buku yang diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu ini amat menyedihkan sekali gaya penterjemahannya. Ayatnya kadang-kadang sukar untuk difahami, ada yang tergantung dan ada yang ditamatkan dengan noktah sebegitu sahaja. Penterjemahannya dibuat seolah mengikut perkataan demi perkataan dan bukannya menterjemahkan keseluruhan frasa secara tepat dan dapat difahami. Hinggakan hamba kadang-kadang merasakan buku ini diterjemah menggunakan aplikasi Google Tranlate. Hamba katakan ini kerana ada beberapa contoh yang menguatkan sangkaan hamba seperti New Zealand menjadi Zealand baru juga concentration camp diterjemahkan sebagai kem tumpuan dan bukannya kem tahanan. Apakah editor tidak menyemak terlebih dahulu? WalLahuaalam, hamba tidak tahu. Hamba tidak menafikan kerja penterjemahan bukanlah suatu yang mudah namun tidak bermakna ia boleh diambil mudah. Antara buku terjemahan baik yang pernah hamba baca adalah buku Doktor Umum yang diterjemahkan daripada buku asal dalam bahasa Inggeris yang bertajuk Doctor In The House. Buku yang diterjemahkan oleh Datuk Dr Abdul Kadir Jasin ini amat baik dan hamba merasakan seolah Dr Mahathir sendiri yang menulis teks ini dalam bahasa Melayu.

Secara keseluruhannya, Henry Makow merasakan bahawa gerakan ini walaupun ditunjangi oleh orang Yahudi, tetapi mereka bukanlah mahu menjaga seluruh bangsa Yahudi. bagi mencapai matlamat mereka, mereka sanggup mengorbankan sesiapa sahaja termasuklah bangsa Yahudi itu sendiri. Justeru itu beberapa siri pembunuhan terutamanya Holocaust oleh Hitler dianggap sebagai perancangan Illuminati sendiri. Hitler dikatakan sebahagian atau hanya boneka mereka. Maknanya bukanlah Hitler itu sendiri yang mahu membunuh Yahudi kerana beliau membenci mereka tetapi hanya menjalankan tugas Illuminati bagi mencapai tujuan tertentu. Yahudi yang dibunuh juga bukanlah daripada golongan 'kasta tinggi' atau bangsawan. Dikatakan semasa Zionis mahukan orang Yahudi berhijrah ke Israel selepas pembentukan negara haram itu, ramai yang tidak mahu berpindah khususnya yahudi eropah yang telah selesa tinggal di kawasan berkenaan. Jadi tekanan, ancaman, ketakutan, pembunuhan sengaja ditimbulkan agar mereka berpindah sekaligus mengelabui mata dunia dan meraih simpati seolah bangsa yahudi menjadi mangsa kezaliman.

Pembacaan buku-buku oleh Ibnu Yaacob sebelum ini banyak membantu hamba untuk memahami buku ini (lantaran kecelaruan penterjemahannya). Boleh dikatakan segala peristiwa besar yang berlaku di dunia ini telah dirancang terlebih dahulu. Peperangan dunia yang pertama dan kedua, revolusi Bolsheviks, Peranchis dan sebagainya tidak berlaku begitu sahaja. Ia dirancang bagi memberi keuntungan kepada Illuminati yang menguasai bank atau lebih tepat lagi kewangan dunia. Negara-negara yang berperang tentunya memerlukan dana yang besar. Maka ketika inilah pihak bank (dibaca Illuminati) menawarkan pinjaman dengan kadar bunga yang tinggi. Maka apabila sesebuah negara itu tidak mampu untuk membayarnya maka mereka akan muncul untuk menuntut imbuhan lain yang lebih menguntungkan bagi menggantikan pinjaman yang tidak dapat dibayar tadi.

Oleh kerana gerakan ini begitu rahsia maka tidak banyak maklumat mengenainya yang diketahui. Maklumat yang ada pada hari ini selain daripada teori, turut diperolehi daripada bekas ahli mereka yang menarik diri. Namun tulisan secara rasmi organisasi itu sendiri kepada umum tiada. Bahkan bekas anggota yang membocorkan rahsia mereka ini biasanya berakhir dengan kematian. Dikatakan juga beberapa presiden Amerika yang tidak sehaluan dengan golongan ini juga menjadi mangsa pembunuhan, antaranya ialah Abraham Lincoln sendiri.

Kita tidak tahu sejauh mana kegiatan mereka ini di negara kita. Walaupun ada gerakan lain di negara kita seperti freemason yang kelihatan misteri, tetapi apa yang Illuminati rancangkan adalah lebih misteri lagi. Ini kerana anggota freemason tidak semestinya anggota Illuminati, tetapi anggota Illuminati adalah semestinya freemason. Bagaimana pula dengan kumpulan lain yang ada. Walaupun mempromosikan kebajikan sebagai kegiatan pertubuhan mereka, tetapi kita sendiri tidak tahu sejauh mana kebenarannya. Dan kita lebih takut jikalau ada pemimpin kita yang menjadi bonekanya - na'uzubilLah!!


1 ulasan:

  1. Do you want to be a member of Illuminati as a brotherhood that can make you rich for ever and it can also make your name famous and power to control people in high places in the worldwide.are you a Politicians, Musicians, Business Man/Woman, student, here is the wright place were your poverty we be end and opportunity to be a member of the grate Illuminati here the place were your story will be charge brotherhood.ever Illuminati brings you a talent in you and make you famous, as your wish and your benefits when you become a member of Illuminati is waiting for you.just in case you want to join you can contact us via email morganilluminatirich@gmail.com or call +254704881207

    BalasPadam

TAPAI, TRAVELS & GUILTY PLEASURES OF A FERMENTED MALAYSIAN - Hishamuddin Rais

  Hamba cukup suka dengan cover   buku ini. Ia adalah susunan bahan makanan, rempah dan sayuran yang membentuk wajah Hishamuddin Rais. Tapai...