Khamis, 25 April 2019

BAHAYA SPIRIT OF THE COIN - Azanil Fitri



Baca buku untuk level kanak-kanak atau remaja pun elok juga kadangkala. Sekurang-kurangnya tak ada perkataan kasar ataupun bahasa pasar. Lagipun bila hamba ada masa lapang dan buku paling hampir dicapai adalah buku ini, maka teruslah dibaca dan disudahkan. 

Ada lima kisah di dalam buku ini. Lebih kurang macam antologi cerpen jugalah yang memuatkan kisah-kisah seram. Kesemuanya mengandungi kisah yang berbeza tetapi mempunyai satu persamaan - kesemuanya berkait dengan beberapa permainan mistik yang membolehkan pemainnya bertemu roh tertentu. Kisah Spirit Of Coin sepertimana tajuk buku hanyalah salah satu daripada 5 kisah tersebut. Justeru walaupun kisahnya berbeza, jalan ceritanya boleh dijangka dan boleh di agak kesudahannya. Apatahlagi kesemua idea ceritanya datang daripada penulis yang sama.

Kesemua 5 kisah ini sebenarnya hanya mahu menyampaikan satu perkara iaitu permainan berkaitan roh ini adalah suatu yang syirik serta boleh menjejaskan akidah. Terdapat sedikit penjelasan yang diberikan daripada sudut agama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

NONI - Abdullah Hussain

  Buku ini agak buruk keadaannya. Ia adalah sebuah buku lupus daripada perpustakaan. Hamba belinya daripada seorang penjual buku terpakai di...