Khamis, 30 Mei 2019

GILA-GILA APRIL 2019



Gila-Gila keluaran April 2019 membuat sedikit kelainan pada penampilan kulit depannya apabila menampilkan gambar poster filem Tiada Tajuk arahan Mawi. Berkemungkinan juga ini merupkan satu-satunya kulit depan oleh bukan kartunis ataupun bukan pelukis majalah Gila-Gila sendiri. Poster filem ini dihasilkan oleh Kukubesi yang sememangnya biasa menghasilkan karya-karya terbaik bagi poster filem tempatan. Poster filem yang dihasilkan mengikut gaya majalah Gila-Gila ini akhirnya benar-benar menjadi penghias majalah tersebut.

Walau bagaimanapun tiada ruang yang menyebut tentang penghasilan poster berkenaan ataupun sebarang cerita tentang filem Tiada Tajuk. Sewajarnya sedikit kredit diberikan di dalam majalah. Majalah ini juga merupakan ulang tahun Gila-Gila ke 41. Malangnya tiada kartun khusus untuk ulang tahun ini. Isi yang lain-lain masih sama seperti Gila-Gila mutakhir ini - pengulangan kartun-kartun lama yang diselangselikan dengan kartun baru. 

Poster Tiada Tajuk beserta rendisi Kukubesi sekiranya ia majalah Gila-Gila



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TAPAI, TRAVELS & GUILTY PLEASURES OF A FERMENTED MALAYSIAN - Hishamuddin Rais

  Hamba cukup suka dengan cover   buku ini. Ia adalah susunan bahan makanan, rempah dan sayuran yang membentuk wajah Hishamuddin Rais. Tapai...