Sabtu, 25 Februari 2023

HERO SERI WANGI - Imuda


 

Hero Seri Wangi diadaptasi daripada salah satu siri di dalam Pi Mai Pi Mai Tangtu yang bertajuk Kaki Paw kalau tak silap hamba. Episod berkenaan menampilkan arwah Bob Lokman dan arwah Osman Kering sebagai samseng yang memeras peniaga di flat Seri Wangi. Tiada yang dapat mengatasi para samseng ini termasuklah Mat Deris dan Budin. Kerana bersemangat mahu mempertahankan maruah penduduk flat berkenaan maka Mat Deris dan Budin telah pergi merantau mempelajari ilmu persilatan.

Jika di dalam drama, hanya babak di kawasanwarung sahaja yang ditampilkan, maka di dalam komik, Imuda telah memperluaskan lagi jalan cerita dengan membawakan adegan kedua pemuda ini mempelajari ilmu persilatan dengan seorang guru.

Mereka akhirnya pulang dan berjaya membela serta membalas dendam terhadap kedua samseng tadi. Namun setelah semuanya selesai perkara lain pula berlaku dicetuskan oleh Mat Deris dan Budin.


Mari, mari segera dapatkan KENITRA!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TAPAI, TRAVELS & GUILTY PLEASURES OF A FERMENTED MALAYSIAN - Hishamuddin Rais

  Hamba cukup suka dengan cover   buku ini. Ia adalah susunan bahan makanan, rempah dan sayuran yang membentuk wajah Hishamuddin Rais. Tapai...