Isnin, 27 Februari 2023

RADHIO RADHIKAL SEKSA, DADA DAN ROCK & ROLL - Radhi OAG


 

Sejujurnya hamba sendiri tidak mengerti mengapa hamba membeli buku ini. Sedangkan hamba bukanlah peminat tegar Radhi ataupun OAG. Walaupun begitu hamba layan juga lagu-lagu mereka satu ketika dahulu tanpa mempedulikan kontroversi yang sentiasa melanda penyanyi dan kumplan ini.

Buku ini tidak tebal, ditulis dengan font yang agak besar dengan penjarakan perenggan yang luas. Teks penceritaannya pendek-pendek sahaja, banyak gambar serta penuh warna warni. Justeru buku ini selesa untuk mata membacanya dan dapat disudahkan dalam masa yang singkat sahaja lantaran kisahnya yang pendek. Jika anda mahu mengetahui segala-galanya atau banyak perkara tentang Radhi, anda mungkin kecewa kerana Radhi hanya bercerita secara ringkas sahaja.

Antara yang beliau paparkan adalah kisah ringkas masa kecil, muzik dan keadaan yang mempengaruhi beliau sehingga lahirnya OAG. Portion yang agak banyak adalah berkenaan pengelibatan beliau dalam penggunaan dadah serta proses dan pemulihan yang dijalani di rumah PENGASIH. 

Jadi kebanyakan perkara yang dipaparkan sebenarnya pernah hamba baca di lain-lain media, cuma ada sedikit sahaja perkara yang baharu. Namun yang pentingnya semua ini datang daripada tuan punya badan sendiri bukan daripada sumber yang tidak diketahui.


Penulis KENITRA bukanlah orang terkenal.
Tetapi apa yang cuba disampaikan InsyaAllah
berfaedah untuk semua.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PODCAST - Naim Tamdjis

  Kalau diperhatikan tahun ini agak kurang bahan bacaan yang dapat hamba baca dan buat ulasannya di blog ini. Sejak bertukar tempat kerja pa...