Rabu, 19 April 2023

MALAYSIA BEST RECORDS 8th EDITION


 

Merosot betul aktiviti pembacaan buku bulan posa tahun ni. Buku yang dibaca macam tak bertemu hujungnya. Buku yang inipun amat siksa rasa nak membacanya walaupun ia dipersembahkan dalam keadaan menarik dan penuh warna warni. Mungkin juga kerana buku ini adalah catatan rekod yang telah agak lama iaitu sehingga tahun 2012 sahaja yang menyebabkan mood pembacaan bagaikan tak menjadi.

Agak banyak rekod yang telah dicatatkan oleh rakyat Malaysia di dalam buku ini. Namun hamba percaya kebanyakan rekod di dalam keluaran ini telah dipadamkan oleh pencapaian yang lebih baharu. Walaupun kesemuanya rekod yang boleh dibanggakan terutama oleh pelakunya, terus terang kadangkala hamba bosan juga membaca rekod jenis 'tertinggi, terendah, terbesar, terkecil' dan lain-lain. Cerita bab replika naga terbesar, terkecil sahaja dah ada tiga empat pencapaian. Syarikat pertama yang dapat ISO pun boleh masuk sekali.

Tak larat nak menulis.........posa......



Kalau diikut cara buku di atas, KENITRA
adalah 'buku pertama' tentang anak Malaysia
di Kenitra!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

NONI - Abdullah Hussain

  Buku ini agak buruk keadaannya. Ia adalah sebuah buku lupus daripada perpustakaan. Hamba belinya daripada seorang penjual buku terpakai di...