Khamis, 21 September 2017

PUSAT LATIHAN YANG LEBIH LAWA DARIPADA RESORT PELANCONGAN

Hamba bertugas merasmikan majlis penutup sebuah kursus anjuran kolej hamba yang diadakan di Akademi Koreksional Malaysia, Langkawi. Ini kali pertama hamba ke sini. Lokasinya betul-betul berhadapan dengan jeti kuah dan boleh sampai dengan berjalan kaki sahaja dari jeti tersebut. Akademi ini dibina di kawasan berbukit dan pengunjung yang tidak berkenderaan memerlukan stamina yang kuat untuk berjalan naik, apatah lagi sekiranya mendapat penginapan di kawasan yang paling tinggi (sudahlah bukitnya tinggi, tempat penginapan juga tinggi!!). Namun kawasannya memang cantik dan rumah-rumah penginapannya mempunyai pelbagai bentuk. Terdapat juga kemudahan gimnasium dan kolam renang.

Akademi ini adalah di bawah Jabatan Penjara. Jadi melalui kerjasama antara jabatan dapatlah anak buah hamba menggunakan kemudahan di sini dengan bayaran yang minima. Kalau anda saja-saja datang nak menginap di sini minta maaflah ya, ia bukan resort pelancongan untuk orang awam. Ia adalah pusat latihan, diulangi pusat latihan. Apapun bagi pihak kolej hamba mengucapkan terima kasih kepada pengurusan Akademi yang memberi peluang untuk anak buah hamba berkursus di sana termasuk menyediakan kemudahan lain seperti pengangkutan untuk tujuan lawatan yang diaturkan oleh Jabatan Pertanian Langkawi.

Mari kita layan gambar-gambar yang sempat hamba rakamkan.











3 ulasan:

PODCAST - Naim Tamdjis

  Kalau diperhatikan tahun ini agak kurang bahan bacaan yang dapat hamba baca dan buat ulasannya di blog ini. Sejak bertukar tempat kerja pa...